Tökéletes ajánlat

A „ Tökéletes ajánlat” messze nem tökéletes

(kritikusi vélemény YOON Jae-gu új filmjéről)

 

Június 4-én, holnap mutatják be a hazai mozikban YOON Jae-gu (korábban a „Seven Days írója) legújabb filmjét LIM Soo-jung (All About My Wife, 2012), a rendkívül vonzó megjelenésű színész, YOO Yeon-seok és LEE Gyoung-young főszereplésével.

Azon el lehet gondolkodni, hogy némely kritikus nem túl hízelgő véleménye hogyan befolyásolhatja a nézők érdeklődését, s ha lehetek kicsit személyes, az én kíváncsiságomat határozottan felkeltette :-)

A film egy francia írónő, Catherine Arley kisregénye alapján készült (’La Femme de Paille’ – „Szalmaasszony- Gyilkosság a hajón”) és már nem az első mozis feldolgozása a történetnek. Az 1964-ben készült krimi főszerepében akkor olyan szereplőket láthattak a nézők, mint Gina Lollobrigida és Sir Sean Connery. A teljesen egyértelmű bűnügyi film a tolószékhez láncolt, dúsgazdag, zsarnokoskodó angol arisztokrata és bombázó ápolónőjének (Gina Lollobrigida) feszült párharca. A csavaros történet háttérben pedig az örökséget leső unokaöccs állt... (Sean Connery).

a nagy klasszikusok: Sean Connery & Gina Lollobrigida 

Az ázsiai színtérbe helyezett koreai történet egy fiatal nőről szól, aki Macaun próbál új életet kezdeni egy utazási irodában, ámde üzlettársa csúnyán átrázza. Mentőövként érkezik életébe egy titokzatos fiatalember, aki jól fizető állást ajánl neki egy luxus jachton egy dúsgazdag koros nagyágyú asszisztenseként. Meglehetősen meredek, az ötlet. A kaszinóipar császárának bizalmába kell férkőznie, behálóznia, majd feleségül vetetnie magát vele. A megörökölt vagyonon aztán megosztoznának…., ám a trió közötti kapcsolatok igen érdekesen alakulnak és a macskaegér játék elindul...

Nos, akkor lássuk a kritikus véleményét:

A rendező szerint „ A Perfect Proposal” tulajdonképpen két film az egyben. Az első rész egy klasszikus románc, a második pedig egy igazi thriller„ de sajnos a film végül egyik műfajnak sem felel meg.    

A történet nyilvánvaló és érthető – ami nagy mértékben a francia írónőnek és az 1964-es filmnek köszönhető. A sztárszereposztás a koreai alkotásban is adott,LIM Soo-jung három év kihagyás után tért vissza a filmvászonra (nagyon sokan várták már), a bizarr ajánlatot tévő manipulátor szerepét az oroszlánkörmeit mutogató legújabb szívtipróra, YOO Yeon-seokra bízták és hát ott volt a természetesen mindig megbízható LEE Geung-young. Tehát minden alap és remény megvolt rá, hogy egy remek film szülessen.

Azonban ez a három tehetséges színész sem tud meggyőzni a lényegében klisé-karakterek hitelességéről: Ji-yeon ( a csábítást vállaló lány) ideges és törékeny, Sung-yeol (az intrikus ajánlattevő) magabiztos és törtető, az ultramilliárdos Seok-gu pedig arrogáns és kibírhatatlan. Kétségkívül vonzódik a lányhoz, de ez nagymértékben azért van, mert talán először akadt valakire, aki szembe mer vele szállni. Igen, ezek az alaptípusok akár klasszikus figurákká is válhattak volna a közhelyes figurák helyett, ha nincs ez az igen kínosra sikeredett szövegkönyv és a benne foglalt dialógushalmaz.  

Amíg a szereplők csak arcmimikával, mozdulatokkal és szemjátékkal kommunikálnak egymással és a nézővel, nincs semmi baj. Jellemeik, érzéseik teljesen átjönnek és világosan kifejezettek.

LIM különösen igyekezett mély benyomást keltő alakítást nyújtani, jól érzékeltetve a kezdeti riadtság és törékenység, valamint az egyre céltudatosabb fellépés közti átmenetet, s jellembeli átalakulást.

„Az igazság az, hogy én először máshogy képzeltem el ezt a figurát” –nyilatkozta a színésznő.  „Így aztán minden egyes jelenetet megpróbáltam úgy szemlélni, mintha először és kívülről látnám”

Karaktere sajnos nincs megtámogatva a mellékszereplőkkel. A furcsán soknemzetiségű hajószemélyzettől egészen a szófukar titkárnőig – aki egyébként a film közepe táján bukkan fel valahonnan a megmagyarázhatatlan semmiből – nem tudunk velük mit kezdeni. Szerepük érthetetlen és nem segít sem a történeten, sem a főszereplők cselekedeteinek megértésén.  

modern Hamupipő?

Az egyetlen tisztán érthető üzenet, ami átjön a „Perfect Proposal”-ból az sem nem ambíció, sem nem igazságszolgáltatás, sem nem szerelem.

Ehelyett a rendező elképzelése egy napjaink „Hamupipőkéje”, akit ő maga úgy jellemzett, „nem az a nő, akinek szerencséje van, hanem az, aki megragadja az alkalmat, ha az felbukkan előtte”  

(Won Ho-jung)

Nos, mondanám, hogy győződjünk meg magunk arról, hogy milyen is a film, de egyelőre csak ízelítővel tudunk szolgálni... :-)

 

Szavazás

Te hallgatsz a kritikusok véleményére?

Igen (1)
9%

Nem (9)
82%

Néha igen (1)
9%

Összes szavazat: 11

Szerző:

 Érzéki Korea