Beauty Inside

(A belső szépség) 

Te eljátszottál már esetleg a gondolattal, hogy milyen lenne egy kiadós alvás után egy másik testben felébredni? Vajon akkor is te lennél? Vagyis magadra ismernél?

Nos, BAEK Jong-yeol rendező pontosan ehhez a témához nyúlt (persze az ötlet azért nem egészen eredeti), amikor megrendezte a hamarosan bemutatásra kerülő filmet a „Beauty Inside”-ot.

LEE Jin-wook a filmben
 

Ismerjük el, nem könnyű témát feszeget, mert a kérdés és egy ilyen alapötlet filmvászonra vitele számtalan buktatót tartogat. Könnyen válhat nevetségessé és merő fantazmagóriává, de ugyanolyan – ha nem nagyobb – veszélyt jelent, ha filozófiai, vallási kérdések boncolgatásának csapdájába esik.

Rumy Doo, a KoreaHerald kritikusa szerint azonban BAE rendező megtalálta a megfelelő hangnemet. Könnyed, pergő stílusban fonja a történet szálait és persze nem nélkülözi az érzelmi, szerelmi vonalat sem, ami szintén a siker egyik záloga lehet.

HAN Hyo-joo és PARK Seo-joon a filmben

 

Arról van szó, hogy adott egy 29 éves férfi főhős, akinek a neve Woo-jin. Nos, képzeljétek, Woo-jin megszemélyesítéséhez a rendező húsz színészt is használt, mivel hősünk minden reggelre radikális külső változásokon esik át.  Korra, nemre és etnikai hovatartozásra való tekintet nélkül változtatja alakját, egyik nap egy fiatal férfi, másik nap egy korosodó hölgy, sőt van úgy, hogy egy kisgyerekként ébred, hogy aztán másnap egy külföldi utazó, vagy gengszter váljék belőle. Átváltozásaiban azonban semmi horrorisztikus, vagy misztikus elem nincs, a rendező kedvesen és könnyedén ábrázolja a nem mindennapi metamorfózist, olyannyira, hogy már-már mindennapinak kezdjük látni. Következetes abban is, hogy semmilyen technikai beavatkozással nem manipulál, számítógépes grafikákról ne is essék szó, de még gondolat sem!   

CHUN Woo-hee 

 

Természetes, hogy ezzel az örökké változó külsővel Woo-jin képtelen arra, hogy az aznap kiépített kapcsolatait megtartsa, vagy végigvigyen egy foglalkozást ugyanazon a munkahelyen. Nincs más állandó személy az életében, csak édesanyja és egy gyerekkori barátja, akik tudnak az állapotáról, elfogadják, sőt hisznek benne. Woo-jin azonban magányos életet él, ami azt a nyugtalanító kérdést veti fel ezen a ponton, hogy vajon mi határozza meg kapcsolataink alapját?

Néhány "Woo-jin"

A film címe „Belső szépség”, vagyis olyan szépség, amit nem a külsőnknek, hanem a bennünk lakozó léleknek és tulajdonságainknak köszönhetünk. A cím tehát arra az emberi önazonosságra utal, amitől azok vagyunk, akik és amik. Egyfajta próbatétel is ez, hogy vajon ezek a bennünket meghatározó tényezők állandóak tudnak-e maradni – s első felében a film valóban ilyen kérdéseket tesz fel, és próbál válaszokat is találni.  

Külső megjelenésének különbözése ellenére Woo-jin mindig ugyanaz marad. Szerény, érzékeny és kreatív, ezek a vonások semmit nem változnak akkor sem, amikor úgy néz ki külsőleg, mint egy szekrény-alakú izompacsirta bűnöző, vagy éppen, mint egy vézna kislány.  De vajon Woo-jin belső énje át tud ragyogni azon a „hordozón”, amit testnek hívunk? Át tudja lépni azokat a korlátokat, amiket a külső emel számára?  

HAN Hyo-joo és YOO Yeon-seok a filmben

És ennél a pontnál a film fordulatot vesz, de előtte még odadob a néző elé néhány fogós kérdést, (amik aztán ott is maradnak), és a második felében elkezd bíbelődni egy szerelmi vonallal. Persze ebben is óriási lehetőségek vannak és jó néhány nem is marad kihasználatlanul.  

Ebben az új dimenzióban a fókusz Woo-jin önazonosságának kérdéséről átsiklik egy Yi-soo nevű lány problémájára, akinek alkalmazkodnia kell szerelme fizikai átváltozásaihoz. Meg is küzd érte becsülettel, de a feladat – lássuk be – igen nagy kihívás és sokszor szokatlan, kellemetlen helyzetekben kell helytállnia. És egyszerűen csak megtörténik, hogy azon a napon, amikor érzelmi kapcsolatuk testi szerelemmé válik, Woo-jin vérbeli, jóképű és férfias fickóvá változik. No, és ez a pont, amikor a néző felteszi magának a kérdést, hogy nincs-e valami tévedés a film címének megválasztása körül.

HAN Hyo-joo 

 

Ami még feltétlenül említésre méltó, az HAN Hyo-joo (Dong Yi, Brilliant Legacy, Masquerade, Always) beválogatása a színészgárdába és a színésznő bravúros teljesítménye ebben a filmben. Az általa formált egyik női karakter (Yi Soo, aki Woo-Jin igaz szerelme) úgy érzi, hogy a fiú küzd azért, hogy igazi testében visszataláljon hozzá, de valójában ő az, aki megharcol kettejükért. HAN alakításának bravúrja pedig abban áll, hogy ő játssza azt a nőt is, akinek bőrében egyik reggelen Woo-jin felébred. Ez tényleg zseniális ötlet.

És ekkor jön a film befejezése, vagyis inkább lezárásnak lehet nevezni, mert ellentmondást nem tűrően tesz pontot a történet végére. Emellett, és éppen ezért gyenge és túlságosan iskolás jellegű, és ezt szívből lehet sajnálni. Kicsit nyitottabb, árnyaltabb és elgondolkodtatóbb végkifejlet jobban illett volna ehhez a sok szempontból izgalmas és színes gondolatvilágú, kedves hangulatú filmhez.   

Nos, ennyit a kritikus szempontjairól, én a magam részéről nagyon várom a filmet, amelynek bemutatója augusztus 20-án lesz.

Néhányan a szereplők közül: PARK Seo-joon, CHUN Woo-hee, LEE Jin-wook, HAN Hyo-joo, Ueno Juri, YOO Yeon-seok … és még sokan mások   

 

// 2015. augusztus 12. //